{ "data": [ { "event_name": "Purchase", "event_time": 1643097937, "action_source": "email", "user_data": { "em": [ "7b17fb0bd173f625b58636fb796407c22b3d16fc78302d79f0fd30c2fc2fc068" ], "ph": [ null ] }, "custom_data": { "currency": "USD", "value": "142.52" } } ] } 5 סיבות לכך שיזמים מתאמנים בקרוספיט
top of page

5 סיבות לכך שיזמים מתאמנים בקרוספיט

מאת טניה הול


קרוספיט. המילה עצמה מעוררת מחלוקת בקהילת הכושר הגופני, מזמינה שבחים נלהבים מצד אחד והאשמות על כך שמדובר בשיטה עם מאפיינים של כת מצד שני. המנטרה של "שיטה המבוססת על שינוי מתמיד, תנועה פונקציונלית ועצימות גבוהה" זוכה למחיאות כפיים מצד אחד ולשריקות בוז מצד שני.


כ"מורעלת" קרוספיט הנמצאת בכת מזה חמש שנים וככזו שהתאמנה במספר מועדוני קרוספיט שונים, כמובן שאני הדוגמה בה"א הידיעה לקרוספיטרית מתלהבת ומעצבנת. עבורי ועבור רבים אחרים כמוני, הגישה של קרוספיט לכושר גופני מהווה חלק חשוב ומשמעותי מהיומיום שלי והיא נתפסת בעיניי כאמצעי ממלא ומספק להתפתחות גופנית ואישית.

מעניין לראות שקהילת הקרוספיט שאני משתייכת אליה כוללת מספר לא פרופורציוני של מנכ"לים, יזמים ומנהלים בכירים. הנתונים הדמוגרפיים מסבירים חלק מהתופעה הזו – למשל משום שלאוכלוסיות אלה יש יותר אמצעים להשקיע בסוג זה של אימון. אבל יש כמובן גם גורמים משפיעים נוספים, אשר הופכים את הקרוספיט לאלטרנטיבה מושכת ומספקת עבור אנשי עסקים. להלן חמישה מהם.


1. לקיחת אחריות מובילה לתוצאות

במועדון קרוספיט תוצאות האימון שלך נכתבות על לוח לבן כך שכולם יכולים לראות אותן. התוצאות שלך יכולות להיות מוגדרות בזמן, משקלי עבודה, מרחק או כל פרמטר רלוונטי אחר – בכל מקרה הן מתועדות וגלויות. מנהג זה מוביל ללקיחת אחריות ולתחרות. תמיד יהיו מתאמנים אחרים שנרצה להשיג ולנצח (כלומר להשיג תוצאה טובה משלהם) ותמיד יהיו מתאמנים שירצו להשיג ולנצח אותנו. רמה זו של תחרות אמנם הופכת את האימון היומי למהנה אפילו יותר, אבל מהר מאד מבינים שבכל אתגר שהאימון מציב בפנינו התחרות היא בסופו של דבר בינך לבין עצמך.


2. שחרור מתחים

באימון הקרוספיט יש מרכיב אינטנסיבי שדורש את מלוא תשומת הלב שלך למשך השעה שבה אתה נמצא במועדון. מדובר במאמץ גופני ומנטלי גבוה ביותר שעבור מתאמנים מתחילים אולי נשמע כמו ההפך הגמור מפעולה שמשחררת מתחים, אך בפועל הוא מנקה לחלוטין את החשבה ומאפשר לך להתרחק מהזהות המקצועית שלך (כמנהל, כיזם, כאיש עסקים) ולהתמקד אך ורק בעצמך ובמה שהגוף והנפש שלך יכולים להשיג ולבצע.


3. התמודדות עם קשיים היא דבר טוב

קרוספיט מספק לך אתגרים חדשים בכל עת. בניגוד לסוגי ספורט הממוקדים בפעולה אחת כמו ריצה ורכיבה על אופניים, תוכניות האימונים של קרוספיט כוללות מרכיבים ממגוון עולמות תוכן דוגמת ג'ימנסטיקס, אנדורנס, אימוני כוח, הנפות אולימפיות ושלל מיומנויות גופניות כגון טיפוס על חבל, עליות מתח וקפיצות כפולות בחבל. כל זאת כדי ליצור ספורטאים עם מגוון עשיר של יכולות בתחומים שונים. המשמעות של התפיסה האימונית הזו היא שבמשך זמן רב המתאמן מבצע פעולות שהוא אינו מצטיין בהן.


זה יכול לתסכל, אבל הצורך לדחוף את עצמך כדי לפתח כוח, יכולות ומיומנויות בתחומים שאינך טוב בהם באופן טבעי מלמד אותך לצאת מאזור הנוחות שלך ולהוביל את עצמך אל מעבר למערכת התפיסות והאמונות הרגילה שלך בכל הנוגע לשאלה מה אתה יכול או לא יכול לעשות ולהשיג. זה מפתח קור רוח וחוזק מנטלי. לאורך זמן, סוג זה של חשיבה והתמודדות הופך ליכולת שזמינה עבורך גם מחוץ למועדון, למשל בכל מה שקשור לניהול העסק שלך. אתה לומד כיצד להשקיט את קולו של הספק ולאמץ את קולו של האפשרי.


4. קהילה יוצרת תמיכה

כל קרוספיטר נלהב יגיד לך עד כמה התמיכה של קהילת המתאמנים היתה ועודנה משמעותית עבורו ואפשרה וממשיכה לאפשר את ההתקדמות שלו. אנחנו דוחפים אלו את אלו באמצעות תחרותיות חברית, אנחנו חוגגים את ההישגים אחד של השני ואנחנו מעודדים אחד את השני ברגעים של קושי ושל שבירה. הקהילה שלנו מקדמת ערכים של כבוד הדדי, אחריות הדדית ואחוה – אותם ערכים המאפשרים לקבוצות חזקות לשגשג בעולם העסקי.


5. גיוון הוא התבלין של החיים

אחד מסימני ההיכר המובהקים של קרוספיט הוא האופי המגוון של האתגרים הגופניים. העובדה שבכל יום המתאמן נדרש להתמודד עם אתגר חדש מכניסה לאימון תחושה של הרפתקה שמזכירה את הלך הרוח של יזם או מנהל יעיל. הגיוון וההפתעה מייצרים זריקת אדרנלין, בין אם משום שברגע מסוים אתה מצליח לתת את הביצוע הטוב ביותר שלך במשהו שאתה מצטיין בו או משום שאתה מצליח לרתום את כל משאבי הגוף והנפש שלך כדי להשתפר במשהו שאתה פחות טוב בו.

בדיוק כמו בעסק כך גם בקרוספיט – אתה לא יכול להסתפק בביצוע מכאני של "מה שצריך לעשות". בעסק, כמו בקרוספיט, אתה דוחף חזק, מתעקש, נכשל לפעמים, מנתח, מתקן, דוחף שוב ובסופו של דבר מתפתח. תהליך זה מפתח דפוסי חשיבה והתנהגות אשר מועילים לכל מנהל ויזם ואותם ניתן ליישם גם במועדון וגם מחוצה לו.

bottom of page