{ "data": [ { "event_name": "Purchase", "event_time": 1643097937, "action_source": "email", "user_data": { "em": [ "7b17fb0bd173f625b58636fb796407c22b3d16fc78302d79f0fd30c2fc2fc068" ], "ph": [ null ] }, "custom_data": { "currency": "USD", "value": "142.52" } } ] } מה זה קרוספיט אנדורנס?
top of page

מה זה קרוספיט אנדורנס?

משמעות המילה "אנדורנס" (Endurance) היא סיבולת. על רגל אחת, סיבולת היא היכולת של מערכות הגוף המרכזיות לתמוך בפעילות גופנית מתמשכת.


קרוספיט אנדורנס היא גישה ייחודית לאימוני סיבולת, אשר משקפת את תפיסת ועקרונות הקרוספיט ומחברת בין התמקדות בשיפור הפוטנציאל והיכולת הסיבולתיים לבין עבודה בעצימות גבוהה, עבודה על כוח וגיוון נרחב בתכני האימונים.


המתודולוגיה מאחורי השיטה


אחד הרעיונות המרכזיים של קרוספיט אנדורנס הוא צמצום משמעותי של השימוש בנפח והדגשת השימוש בעצימות גבוהה ומתגברת. המושג "נפח" מתייחס למשך ולהיקף של אימון מסוים. לדוגמה – אימון של ריצה ארוכה וממושכת הוא אימון בנפח גבוה. על פי גישת קרוספיט אנדורנס אימוני נפח (בוודאי כאשר הם מהווים את המרכיב המרכזי בתוכנית האימונים) מובילים בדרך כלל לפציעות ולכן יש להחליף אותם בעבודה שמדגישה את העצימות והפונקציונאליות של האימון.


את זאת משיגים באמצעות שילוב של סוגי אימון שונים, כגון הנפות והרמות משקל (ביצוע מגוון תרגילים המבוססים על עבודה עם משקולות), ג'ימנסטיקס (תרגילים מעולם התוכן של התעמלות הקרקע והמכשירים) ומוביליטי (עבודה על הגדלת טווחי התנועה של הגוף).


הדגש באימוני קרוספיט אנדורנס הוא על כוח, מהירות ו-Conditioning (אימון הגוף כך שיסתגל בצורה המיטבית לפעילות הספציפית שהוא מבצע), כמובן תוך שמירה על גיוון בכל עת (אימון אחד אינו דומה לאימון אחר) ושימת דגש על טכניקה ועל איכות התנועה.


התוצאות בשטח


בהתאם לכך, התוצאות של אימוני קרוספיט אנדורנס הן שיפור ביצועים, שיפור הכושר (למשל הקטנה משמעותית של זמן ההתאוששות), שיפור הפוטנציאל והיכולת הסיבולתיים וכאמור – צמצום דרמטי של הסיכון לפציעות.


למי זה מתאים?


האימונים מתאימים לספורטאי הסיבולת "הטהורים". רצים למרחקים ארוכים, טריאתלטים, רוכבים ושחיינים. אך לא רק! אימוני קרוספיט אנדורנס הם תוספת חשובה בתוכנית האימונים של כל קרוספיטר. האימונים מוסיפים נדבך חשוב של עבודה אירובית וגיוון. יכולת אירובית (Aerobic Capacity) יכולה

לתרום להתאוששות בין אימונים ולביצועים טובים יותר במהלך האימונים עצמם.


אז מה עושים בתכל'ס?


האימונים משלבים ריצה, חתירה, קפיצות על חבל ואלמנטים נוספים מעולם הקרוספיט. האימונים מתבצעים ב-2 חלקים כאשר החלק הראשון יתן דגש בדר"כ על ריצה או חתירה והחלק השני יהיה אימון בטווח זמן של 10-30 דקות. האימונים ברובם יתנו תעדוף על המרכיב האירובי (עבודה של הגוף לאורך זמן).

האימונים נמשכים שעה.





לקבל מידע נוסף מומלץ לקרוא את המאמר "על אימון פונקציונאלי וסיבולת".

bottom of page