{ "data": [ { "event_name": "Purchase", "event_time": 1643097937, "action_source": "email", "user_data": { "em": [ "7b17fb0bd173f625b58636fb796407c22b3d16fc78302d79f0fd30c2fc2fc068" ], "ph": [ null ] }, "custom_data": { "currency": "USD", "value": "142.52" } } ] } מה זה קרוספיט סטרונגמן? | What is crossfit strongman
top of page

מה זה קרוספיט סטרונגמן?

קצת היסטוריה


כדי להבין מה זה קרוספיט סטרונגמן כדאי להתחיל בהסבר על הספורט שנקרא "סטרונגמן".

בעבר המושג סטרונגמן התייחס לאנשים חזקים במיוחד שהופיעו בפני קהל כשהם מבצעים פעולות המדגימות את כוחם הרב, כגון הרמת משקל מעל גובה הכתפיים, כיפוף מוטות פלדה וקריעת שרשראות ברזל. בהמשך מופעים אלו הפכו לתחרויות של כוח שבהן מתחרים הניפו סלעים, משכו קרונות של רכבת והרימו משקולות באוויר. ספורט הסטרונגמן התמסד ואיתו גם האירועים המובילים המייצגים אותו כמו תחרות האיש החזק בעולם. בשנים האחרונות צבר הספורט פופולאריות עצומה ונוספו לו מרכיבים רבים כגון הפיכת צמיגים, משיכת מזחלות, העמסה או סחיבה של חפצים כבדים, הנפת אבני אטלס (כדורי בטון בגדלים ומשקלים שונים), הנפה של לוגים (בולי עץ או גלילי מתכת כבדים) והליכת חקלאי (הליכה שמתבצעת כאשר המתאמן נושא משקל כבד בכל יד).


אז על מה זה עובד בדיוק?


סטרונגמן הוא ספורט אשר מתמקד באתלטיקה של כוח וכולל עבודה על כוח פיזי, מהירות, סיבולת ויכולת מנטלית. בשל החשיפה הרבה של תחרויות הסטרונגמן בעולם נוצר לעתים הרושם שזהו ספורט שמתאים רק לאנשים בעלי מימדים פיזיים גדולים במיוחד, אך כמובן שאין זה כך. כל אחת וכל אחד יכולים לעסוק בספורט והאימונים והמשקלים ניתנים להתאמה לרמות שונות של כושר, כוח ויכולת גופנית.


קרוספיט סטרונגמן הוא תחום אימון המחבר בין התנועות והתרגילים של הסטרונגמן לבין מודל האימונים המשתנה בכל עת של הקרוספיט. המנטרה המתארת אותו ומוכרת לעוסקים בתחום היא: הזזת משקלים כבדים על פני מרחקים גדולים ובמהירות. אימוני הסטרונגמן מאפשרים למתאמן לבחון ולשפר את הכוח הטהור שלו ובו-זמנית להמשיך ולשפר את רמת הכושר הכללי שלו. העזרים השונים בהם משתמשים באימונים, כמו אבני אטלס, צמיגים, חביות מלאות חול או נוזל ויוקים (מסגרת מתכת אשר נושאת משקל ונתמכת באזור השכמות) מייצרים עומס דינמי (כלומר עומס שמשתנה בהתאם למצבו ומיקומו במרחב) ודורשים אחיזה במשקל שהיא בהכרח פחות נוחה, יותר רחוקה מהגוף ופחות יעילה מבחינה מכאנית. מאפיינים אלו מאתגרים את הגוף באופן שמוט עם משקל אינו יכול להשתוות לו ומאלצים את המתאמן לפתח דפוסי תנועה יעילים, אחיזה חזקה במיוחד וכוח רב שבהמשך יבואו לידי ביטוי גם בסוגי אימון אחרים (למשל הנפות אולימפיות).


למי זה מתאים?


תוכניות האימונים של קרוספיט סטרונגמן מספקות למתאמנים מגוון רחב של גירויים ואתגרים שבנוסף לשיפור משמעותי בכוח הטהור של המתאמן מגבירים גם את יכולת העבודה הכוללת שלו ומביאים לשיפור במגוון מיומנויות הקרוספיט שלו.



bottom of page