{ "data": [ { "event_name": "Purchase", "event_time": 1643097937, "action_source": "email", "user_data": { "em": [ "7b17fb0bd173f625b58636fb796407c22b3d16fc78302d79f0fd30c2fc2fc068" ], "ph": [ null ] }, "custom_data": { "currency": "USD", "value": "142.52" } } ] } על קנה מידה וסקיילינג באימוני קרוספיט
top of page

על קנה מידה וסקיילינג באימוני קרוספיט

בואו נדבר על סקיילינג. אחד העקרונות החשובים ביותר שיש לקרוספיט להציע לעולם הכושר הגופני ובהחלט מה שתרם לעליית המותג בשנים האחרונות והנגשתו לקהל רחב ביותר.

הביקורת הנפוצה ביותר המושמעת על קרוספיט היא שענף הספורט הזה אינו מתאים לכל אחד. אוקיי, זה אנדרסטייטמנט. הביקורת היא שקרוספיט מתאים רק ל"חיות" מבנינו. פעמים רבות שוחחתי עם מתאמנים מתעניינים שהסבירו לי שהם קודם כל "חייבים להכנס לכושר" לפני שיגיעו לסדנת היסודות בבוקס.


אז איך סקיילינג הופך את קרוספיט נגיש לכל אחד?


השימוש בקנה מידה (סקיילינג) שונה לכל מתאמן, על פי יכולות, מצב הכושר הגופני, הרמה הטכנית והמגבלות הפיזיות. שימוש בסקיילינג, ז"א התאמת האימון למתאמן, למעשה מאפשר לספקטרום אינסופי של מתאמנים לבצע את אותו אימון במקביל.


האימון "כנדרש" (או As Rx'd בסלנג קרוספיטאי) מפורסם באתר ורשום על הלוח במועדון ואותו ניתן לפרוט לכל מתאמן. ניתן לראות במועדון ספורטאים מקצועיים, נערים לפני גיוס, אמהות ועובדי הייטק עובדים זה לצד זו ומבצעים את אותו אימון!


סקיינלינג או "קנה מידה" באימונים הוא היבט חשוב של קרוספיט, אבל לעיתים השימוש בו לא נכון ע"י מאמנים ומתאמנים כאחד. שינוי והתאמה אישית של אימון יכול להגביר את יכולת העבודה ולהפוך את האימון למספק יותר למתאמן במקביל לכך שזמן הפראן שלו לא יהיה 20 דקות…(למבולבלים- זהו זמן לא הגיוני לאימון שאמור להימשך מספק דקות בלבד עם ההתאמות הנכונות).


חשוב להבין: ה-WODים המפורסמים ב-Crossfit.com ובאתרים אחרים של מועדוני קרוספיט מיועדים לספורטאי עילית עם נסיון נרחב בקרוספיט ולכן כמעט כל המתאמנים האחרים יצטרכו לעשות סקיילינג לאימונים האלו! אבל שינוי קנה המידה וההתאמה האישית לא הופכים את האימון לקל. נהפוכו.





אז איך יש לבחור את קנה המידה או הסקיילינג הנכונים כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר?


ישנן דרכים שונות להשגת סקיילינג אופטימלי. המטרה בסופו של יום היא לעורר את התגובה הפיזיולוגית היעילה ביותר. צמצום משך הזמן של אימון, למשל, היא דרך אחת. התאמת האימון בצורה נכונה תגדיל את כושר העבודה (work capacity) באופן יעיל יותר מאשר הניסיון להשלים את האימונים כפי שנקבעו (As Rx’d) לפני שהמתאמן מוכן בשבילם. בנוסף, הורדה במשקלי העבודה ועקב כך השגת זמן מהיר יותר באימון יהיה למעשה סקיילינג נכון לאלו שלא מסוגלים עדיין להתמודד עם המשקל הכבד.


בנוסף, למתאמן שאינו שולט בטכניקה מסוימת, לדוגמא זו של הרמת משקולות אולימפיים, ניתן להוריד במורכבות הטכנית של התרגיל. לדוגמא: ביצוע פרונט סקוואט במקום פאוואר קלין באימון.

אם יש משהו שאני שומע רבות ממתאמנים מתחילים זה המשפט שחוזר על עצמו תמיד כשהם על הרצפה אחרי אימון, מנסים להכניס כמה נשימות של חמצן כדי לא לאבד את ההכרה כשמישהו בא ללחוץ את ידם ולהגיד: "יופי של עבודה!"…. "כן…אבל עשיתי סקיילינג".


ברצינות?! לעשות סקיילינג לאימון זאת לא בושה, זאת הדרך הכונה לעבוד ולהתקדם!


בואו ואגלה לכם סוד: גם העילית של העילית עושים סוג כזה או אחר של סקיילינג לאימונים שלהם. דאבל אנדרס הם סקייל של טריפל אנדרס (כן, יש כזה דבר), מאסל אפים הם סקייל של מאסל אפים עם משקל וטיפוס על חבל של 3 מטרים הוא סקייל של טיפוס לגובה 4.5 מטרים. הבנתם את העיקרון.


באמצעות סקיילינג אנחנו משפרים את הכושר הגופני שלנו, בלי להפצע, בלי לקחת סיכונים מיותרים ובלי לשים את האגו בראש סדר העדיפויות שלנו!

אז לפני שאתם נכנסים למועדון בפעם הבאה, קחו נשימה עמוקה וקבלו את העובדה שאתם לא באים לשבור את שיא העולם בפראן– אתם מגיעים לעבוד חכם- חשבו רחוק וקדימה על המטרות שלכם והמנעו מעומס עבודה לא נכון שעלול להוביל לפציעה מיותרת!



Leave your ego at the door!


bottom of page