{ "data": [ { "event_name": "Purchase", "event_time": 1643097937, "action_source": "email", "user_data": { "em": [ "7b17fb0bd173f625b58636fb796407c22b3d16fc78302d79f0fd30c2fc2fc068" ], "ph": [ null ] }, "custom_data": { "currency": "USD", "value": "142.52" } } ] } מה זה קרוספיט קידס?
top of page

מה זה קרוספיט קידס?

קרוספיט לילדים זה באמת קרוספיט?


קרוספיט קידס היא תוכנית שמהווה את שער הכניסה לעולם הקרוספיט עבור ילדות וילדים. ברמה הרשמית מדברים בהקשר זה על "קידס" כמושג הכולל את גילאי 3 עד 18, אבל אנחנו מתמקדים בטווח גילאים מעט מצומצם יותר, שברוב המקרים נע בין גילאי 4 עד 12.

הרעיון בתוכנית הקרוספיט קידס הוא להקנות לילדות וילדים את התפיסה, העקרונות והשיטה של קרוספיט. מרכיבים שונים של האימונים כמו משקל, נפח ועצימות אמנם משתנים כאשר עובדים עם צעירים, אבל העקרונות נשארים אותם עקרונות. במילים אחרות, ברוב המקרים הילדים לא יעבדו עם משקולות (ובמקרים שכן יהיו אלה המשקולות הקטנות ביותר) אלא עם משקל גוף; מספרי הסטים והחזרות יהיו שונים מאלה של הבוגרים, ומטקונים (החלק האינטנסיבי באימון) לא יימשכו 20 דקות. לעומת זאת האימונים תמיד יהיו מגוונים ולא יחזרו על עצמם, התנועות יהיו פונקציונליות, העצימות תהיה גבוהה (יחסית לרמת הכושר של ילדים) וכל תרגיל יהיה ניתן להתאמה לרמות שונות של יכולת וכושר גופניים.



למה בכלל להתחיל כל כך מוקדם?


בואו נחשוב לרגע על לימוד שפה. קחו ילד ומבוגר ולמדו אותם את אותה שפה, ששניהם לא מכירים. הילד ילמד הרבה יותר מהר ובקלות מהמבוגר וגם יתחיל ליישם (להשתמש בשפה) הרבה לפניו. מדוע זה כך? מדוע לילדים קל יותר ללמוד מאשר למבוגרים? יש לכך סיבות רבות וביניהן העובדה שילדים הם אינטואיטיביים, הדמיון שלהם חופשי, הם מוכנים להתנסות ולהעז, הם סקרנים ורוב הדברים עדיין נראים להם אפשריים לגמרי. ברוב המקרים הם עדיין לא צברו חוויות רבות של היעדר הצלחה והם עדיין לא פיתחו את שלל המעצורים המוכרים למבוגרים ואשר באים לידי ביטוי באמירות כמו "בזה אני לא טוב", "בזה אני לא מבינה", "זה לא בשבילי", "אין סיכוי שאצליח לעשות את זה".


ואם נחזור לעולם האימון הגופני, הרי שבמקרה של ילדים כל היתרונות הנ"ל שמאפשרים להם ללמוד יותר בקלות מתחברים גם לעובדה שהם אוהבים משחק, אוהבים הרפתקאות ואוהבים להשתולל ולהזיע. זה פשוט תפור עליהם. בנוסף, הלימוד מגיל צעיר מאפשר לפתח הרגלי עבודה נכונים ולהפנים תפיסות, שיטות ודרכי עבודה בשלב מוקדם כך שבהמשך החיים כל אלה יראו כמשהו טבעי שבא בקלות. חשבו למשל על אדם בוגר (נניח באזור ה-30 ומעלה) שמתחיל ללמוד לטפס על חבל והשוו אותו לאדם בוגר אחר שמטפס על חבל מגיל 6. ההבדל ברור, לא?

ואגב, אין כל חשש מפני האפשרות שילדים העוסקים בקרוספיט יפתחו גוף של שרירנים שאינו תואם את גילם ואת התפתחות גופם. מחקרים רבים בתחום רפואת הספורט מראים כי היווצרות מסה של שרירים מסוג זה אינה יכולה לקרות לפני גיל הבגרות המינית. השרירים של ילדים שמתאמנים לא יראו אחרת מכפי שהם נראים כיום אבל הם בהחלט יהיו חזקים יותר.


מה אימוני קרוספיט קידס תורמים לילדים?


בהיבט הגופני והבריאותי – הקניית יסודות של תנועה נכונה ושל שימוש נכון בגוף, גמישות, חיזוק הגוף (וכתוצאה מכך שיפור תחושת היכולת אישית) ובריאות כללית משופרת. פיתוח אינטליגנציה גופנית שמובילה לחופש תנועה וחופש התנסות, קואורדינציה, יכולת משחק ויכולת ספורטיבית גבוהה אשר משפיעה, בין היתר, על מעמדם החברתי של ילדים. כל אלה תורמים ישירות גם להעלאת הדימוי העצמי שלהם. האימונים בונים אצל הילדים את ערך הפעילות הגופנית, גורמים להם להתייחס אל כושר כאל עולם תוכן מהנה וכיפי וכתוצאה מכך גורמים להם להתמיד בעיסוק בספורט. בנוסף, האימונים משפיעים על התייחסות הילדים לתזונה ובאופן כללי מובילים לכך שפעילות גופנית ובריאות הגוף הופכות לנורמה מושרשת עבורם.


בהיבט הקוגניטיבי והרגשי – מחקרים בתחום מראים כי פעילות גופנית אצל ילדים תורמת לתפקוד הקוגניטיבי ולכן משפיעה לטובה גם על תחום הלימודים בבית ספר. בנוסף, במהלך האימונים הילדים מתנסים בחוויות רבות של הצלחה אשר תורמות להעלאת הבטחון העצמי וליכולת של הילדים לשאוף ולייצר חוויות הצלחה גם בתחומי חיים אחרים. השפעה נוספת של אימוני הקרוספיט קידס מתרחשת כאשר הורים מתחילים להתאמן בקרוספיט בעקבות ילדיהם. הדבר יוצר עולם תוכן משותף ועשיר להורים וילדים, לרבות שפה וחוויות משותפות, ומחזק את חוויית המשפחתיות ואת הקשר הורה-ילד.


בהיבט הדידקטי – תפיסת הקרוספיט קידס היא תפיסה מינימליסטית של עבודה ללא יותר מדי ציוד, שימוש במשקל גוף והתמקדות בטכניקה. העובדה שבאימון הילדים לא שמים את הדגש על משקלים, שיאים אישיים ונפח עבודה מאפשרת להם להתמקד בלמידה, הפנמה וליטוש של תנועה איכותית וטכניקה נכונה אשר בהמשך הופכת לטבע שני. בנוסף, התוכנית חושפת את הילדים למגוון תחומי האימון הקיימים בקרוספיט ובכך תורמת לשיפור היכולת הכללית שלהם לעסוק במגוון סוגי ספורט נוספים.


בהיבט החינוכי – מטבע הדברים הפעילות הגופנית היא שנמצאת בחזית תוכנית הקרוספיט קידס, אך בפועל האימונים וההתנהלות הקשורה בהם (לפני, במהלך ואחרי האימון) מקנים לילדים התנהגות ספורטיבית וקולגיאלית, יכולת הקשבה, כישורי מנהיגות, ערכים של עבודת צוות, נימוסים, משמעת עצמית ושאיפה להישגיות ומצוינות – כל אלה יכולות, כישורים ומיומנויות שהערך שלהם רלוונטי לכל מגוון תחומי החיים וליכולת להצליח בהם.

לסיכום – יש לכם ילדים בגילאים המתאימים ועוד לא רשמתם אותם לקרוספיט קידס? למה אתם מחכים…?!


bottom of page