{ "data": [ { "event_name": "Purchase", "event_time": 1643097937, "action_source": "email", "user_data": { "em": [ "7b17fb0bd173f625b58636fb796407c22b3d16fc78302d79f0fd30c2fc2fc068" ], "ph": [ null ] }, "custom_data": { "currency": "USD", "value": "142.52" } } ] } מה זה הנפות אולימפיות (הרמת משקולות אולימפית)?
top of page

מה זה הנפות אולימפיות (הרמת משקולות אולימפית)?

מה זה הנפות אולימפיות?


הנפות אולימפיות הן ענף ספורט שבמרכזו נבחנת היכולת של הספורטאי להניף מקסימום משקל ולעבור ממצב שבו המשקל נמצא על הקרקע למצב שבו המשקל נמצא באוויר כשהספורטאי אוחז בו ביציבות (המשקל מורכב מפלטות במשקלים שונים המחוברות לשני צדדיו של מוט מתכת מאוזן). הנפת המשקל מתבצעת באמצעות שתי תנועות (הנפות). האחת נקראת סנאץ' (Snatch), ובה הנפת המוט מהקרקע אל מעל הראש מתבצעת בתנועה רצופה אחת:





והשניה נקראת קלין אנד ג'רק (Clean and Jerk) ובה שתי תנועות: הקלין – הנפת המוט מהקרקע אל הכתפיים, והג'רק – הנפת המוט מהכתפיים אל מעל הראש:




ספורטאי העוסק בהנפות אולימפיות חייב לשלוט בשני סוגי ההנפות.


בניגוד לסוגי ספורט אחרים בהם עושים שימוש במשקולות ככלי שבעזרתו מפעילים התנגדות על השריר כדי לגרום לו לגדול, בהנפות אולימפיות חלק מרכזי ובלתי נפרד מהמטרה הוא הרצון להניף את המשקל בתנועה מושלמת שכדי לבצע אותה דרושים מהירות, כוח טהור, כוח מתפרץ, גמישות, טווח תנועה, טכניקה ברמה הגבוהה ביותר ודיוק, יעילות ואחידות של התנועה. כשכל אלו נמצאים בהישג ידו של הספורטאי תנועות הסנאץ' והקלין אנד ג'רק שלו יפגינו יופי רב, זרימה, דינמיות ועוצמה.


העובדה שהאימון בהנפות אולימפיות מפתח את מגוון היכולות והמיומנויות שהזכרנו הובילה לכך שכיום אימוני הנפות משולבים בשגרת האימונים של ספורטאים מתחומי ספורט שונים ומגוונים במטרה לפתח אצלם כוח טהור וכוח מתפרץ ולשפר משמעותית את הביצועים שלהם בתחומי הספורט בהם הם עוסקים.


למה להתאמן בהנפות אולימפיות?

מלבד היכולת לבצע תנועות ייחודיות שיש בהן שילוב מנצח של חן ועוצמה, אימוני הנפות אולימפיות מפתחים כוח טהור, כוח מתפרץ, סיבולת, מהירות, גמישות, קואורדינציה, יציבות, דיוק ואיכות של תנועה והם מחזקים את הגוף כולו לרבות שרירי הליבה.


בהיבט של אימוני הקרוספיט הנפות אולימפיות מפתחות ומשפרות את כל מרכיבי הכושר, מובילות לשיפור ביצועים משמעותי במגוון רחב של תרגילים ומאפשרות שילוב אופטימלי של ההנפות (על הווריאציות השונות שלהן) במהלך האימונים והמטקונים.


איך מתאמנים?


תוכנית האימונים מתמקדת, כמובן, בלימוד הסנאץ' והקלין אנד ג'רק, ומרכיב עיקרי בה הוא ביצוע חוזר ונשנה של שתי ההנפות על מגוון הגרסאות שלהן, אך כמובן שנעשה שימוש בשורה ארוכה של תרגילים, טכניקות ופרוטוקולי אימון. האימונים כוללים, בין השאר, עבודה על כוח, כוח מתפרץ, טכניקה, יציבות, טווחי תנועה, חיזוק נקודתי של אזורים שונים בגוף, פירוק של תנועות ההנפות למרכיבים ותרגול ספציפי של כל מרכיב ומרכיב ועבודה על היכולת האתלטית של הספורטאי (קפיצות, פשיטה מהירה של הזרועות, שיווי משקל, יציבות ועוד).




bottom of page