{ "data": [ { "event_name": "Purchase", "event_time": 1643097937, "action_source": "email", "user_data": { "em": [ "7b17fb0bd173f625b58636fb796407c22b3d16fc78302d79f0fd30c2fc2fc068" ], "ph": [ null ] }, "custom_data": { "currency": "USD", "value": "142.52" } } ] } מה זה הקרוספיט אופן – CrossFit Open
top of page

מה זה הקרוספיט אופן – CrossFit Open

מה זה הקרוספיט OPEN? קצת רקע

ה-CrossFit Games, אליפות העולם בקרוספיט, מוצאים בכל שנה את הגבר והאישה בעלי הכושר הגופני הטובים ביותר בעולם. CrossFit, כקהילה הולכת וגדלה ברחבי העולם צריכה למצוא את המתחרים הטובים ביותר, כמו בכל ענף ספורט תחרותי, כדי שיעלו ל- Games. השלב הראשון הוא הקרוספיט Open.אנחנו מאמינים שכל מתאמן\ת שעושים קרוספיט מעל שלושה חודשים צריכים לקחת חלק ב-Open.


השלב הראשון אותו עליכם לעשות הוא להירשם כמתחרים באופן. הרישום קורה ממש כאן והעלות היא 20$ למשתתף. למי שעדיין לא רשום באתר כאתלט, תצטרכו למלא את כרטיס האתלט שלכם. התהליך הוא לא ארוך וכדאי בהחלט, ככה אנשים אחרים יכולים לראות מי אתם ומה אתם יודעים ויכולים לעשות. ההרשמה מתחילה לרוב באזור פברואר ואנחנו כל שנה דואגים לעדכן ולדחוף כמה שיותר מהמתאמנים שלנו להירשם ולקחת חלק אז תהיו בטוחים שלא תפספסו את זה.

מעכשיו מגיע החלק הקשה, הציפייה!


האופן מתחיל באופן רשמי באזור מרץ ומזכיר לכולנו שהשלב הראשון בקרוספיט הוא להיות מוכנים לכל דבר! בכל יום חמישי בערב (שעון ארה"ב, שישי לפנות בוקר שעון ישראל) דייב קסטרו, מנהל המשחקים, מכריז על אימון האופן השבועי. בעת פרסום האימון מפרסמים את כל הקריטריונים הנדרשים מבחינת תנועות ומשקלים בקטגוריות השונות, צילום האימון וכדומה.


ההכרזות מלוות באתלטים מהשורה העליונה שמבצעים את האימון כ- 10 דקות, פחות או יותר, מהרגע שהם גילו מהו בשידור חי ושווה לצפות בזה כדי לקבל רעיון על הטכניקה שלכם לקראת האימון. חוץ מזה, בשידור חי יש תמיד הפתעות, לדוגמא, דן ביילי שניצח את אימון 16.2 (אימון שני לשנת 2016) בשידור חי פסל לעצמו את התוצאה לאחר שהתברר שהשופט שלו טעה בספירת החזרות והוא פספס חזרה אחת מה שהופך את כל שארית האימון לבלתי קבילה.


לאחר שהאימון מפורסם ישנו זמן מוגדר, כחמישה ימים שבו כל אתלט שרשום מבצע את האימון ומהזין תוצאה באתר. מתחרים שמכוונים להעפיל לשלב הבא, או ל-RFA, חייבים לצלם את האימון שלהם בוידאו לפי הקריטריונים הנדרשים ולהעלות אותם לאתר במקביל להזנת התוצאה. חשוב לציין: כמו שלא כולנו עושים את כל האימונים Rx'd באימונים בבוקס, כך גם ב- Open, יש אפשרות לבצע את האימונים עם התאמות והקלות!

הנה הקטגוריות:

  • RX- כל האימונים מבוצעים בצורה מלאה מבחינת זמנים, משקלים, תנועות מלאות וכדומה.

  • Scaled- אימונים מותאמים למי שלא מסוגל עדיין להרים משקלים כבדים במיוחד, או לעשות את כל התנועות הנדרשות, לדוגמת ה-Muscle Ups.

  • Teens- נועד לבני 15-18 שמעוניינים להשתתף. הקריטריונים שלהם שונים משל הבוגרים.

  • Masters– נועד לבני 35 ומעלה שמעוניינים להשתתף. הקריטריונים שלהם שונים מקטגוריית ה-RX.

למה עליי לצפות?

להכל. ברצינות!

האימונים, ברמה העקרונית, יכולים להכיל כל תנועה שיש בקרוספיט. עד עכשיו, לטובת צרכי הקהילה ונוחיות בשיפוט נמנעים מדברים מורכבים ו"גדולים" מידיי כמו ריצה, שחיה וכדומה, אבל כל התנועות מעולם ההנפות האולימפיות, חלקים קטנים מעולם הסטרונגמן וקרוספיט קלאסי בהחלט יכולים להיות חלק מהאימון ורובם אכן יופיעו.

קרוספיט אופן

אסטרטגיה לקראת אימוני ה- Open


חשוב מאוד לבוא עם אסטרטגיה מוכנה לאימוני האופן כדי שבסופו של יום תוכלו להציג תוצאה טובה. נשתף כאן אסטרטגיה אחת אבל חשוב לכל אחד למצוא את האסטרטגיה שמתאימה לו.

ביום שבו פורסם האימון תקבעו עם חבר\ה שמתכננים לעשות את האימון ותעשו יחד את האימון בתורות, האחד עושה והשני שופט אותו ואז הפוך. וודאו שאתם עוברים על הסטנדרטים לאימון, התייעצו עם מאמן ונסו לתת לעצמכם דגשים לביצוע, תכנון זמנים  והגדירו מטרה שנראית לכם ריאלית.


בסיום, תוכלו לדעת איך האימון מרגיש במהלכו ולחדד לעצמכם את האסטרטגיה לאימון ואת המטרות שלכם בהתאם למה שעשיתם מראש. במידת הצורך, תקבעו עם הפרטנר שלכם לעשות את האימון שוב לקביעת תוצאה נוספת בעוד יומיים- שלושה. אין צורך לחזור על כל אימוני האופן! התייעצו עם מאמן אם לא בטוחים.


מוביליטי ומנוחה חשובים מאוד שכן אלו אימונים שמביאים אותנו לעבודה מאומצת מאוד. חשוב בימים העוקבים לעשות אימונים קלים ומשחררים יותר. אם נתקלנו במחסומים כלשהם במהלך האימון, זה זמן טוב לחדד טכניקה  (לא ללמוד טכניקה חדשה, בואו נהיה ריאליים) ולעבוד עליהם.

בלילה שלפני ביצוע האימון בשנית יש לישון ולנוח טוב. ביום של האימון יש לאכול טוב, לא מזון שמן או כבד מידיי או מזון שאנחנו יודעים שעושה לנו לא נעים בבטן, זה יכול לחרב לנו את התוצאה וחבל. לפני האימון יש לבצע חימום מתאים ועבודת מוביליטי כדי לפתוח טווחי תנועה נדרשים, זה יכול לשנות לנו את האימון מקצה לקצה לפעמים ולא כדאי לזלזל בזה.

סיימת את האימון? קבעת תוצאה שאתם מבסוטים ממנה? מצוין! לא לשכוח להזין את התוצאות באתר כמה שיותר מהר!

עכשיו לכו לנוח קצת כי ממש מעבר לפינה יש את האימון הבא בתור.


כדי להתכונן כראוי עליכם לעשות את הדברים הבאים:

  1. להתמיד בשגרת האימונים שלכם, לפחות 3 פעמים בשבוע. לא משנה באיזו תכנית אתם: מתחרים, קבוצתי, אנדורנס וכו', תתמידו בה כדי להגיע במצב גופני אידיאלי לקראת ה- Open. אם יש לכם ספקות או תהיות, יש צוות מאמנים שלם שמוכן ליעץ ולעזור לכם, אל תהססו לשאול אותם!

  2. למי שעדיין לא עשה סדנת יסודות בהנפות אולימפיות, זה הזמן! אל תהיו מופתעים אם Snatches או Clean & Jerk יהיו חלק מהאימונים האלו, הם בדרך כלל שם. מי שמכיר את עולם ההנפות, זה הזמן לחדד טכניקה כדי להיות יעילים יותר.

  3. אל תנמיכו ציפיות! תצפו מעצמכם להצליח, לשבור שיאים ולהפתיע את עצמכם. תזכרו שמחשבה יוצרת מציאות!

  4. תהיו ראליים! בהמשך לסעיף הקודם, חשוב לצפות אך חשוב יותר גם להיות ראליים, להכיר את עצמנו ואת המגבלות שלנו כדי שנצליח למקסם את האימונים האלו בשלום.

  5. בכל שבוע החל מחודש דצמבר, אנחנו נעשה אימון עבר אחד שהיה חלק מה- Open בשנים הקודמות, כדי וצריך להגיע לאימונים בימים אלו כדי לקבל מושג אילו אימונים אנחנו יכולים לפגוש בתקופה הזו, לעתים רבות הם אף חוזרים על עצמם.

בהצלחה!

bottom of page